افزایش صادرات فولادایران به کشورهای عربی
نوشته شده توسط : hamiransteel

کارخانه فولاد مبارکه صادرات خود را به کشور های عربی افزایش داد.

در شرایطی که این کارخانه از سوی اتحادیه اروپا برای اقدامات ضد دامپینگ مورد هدف قرار گرفته است، صادرات خودرا از اروپا به کشور های عربی انتقال داده است و بیشتر تمرکز خودرا بر روی صادرات به کشورهای عربی قرار داده است. به صورتی که بیشترین صادرات این کارخانه در 4 ماهه ابتدایی سال جاری به کشورهای عربی بوده است.

احمد صادقی، مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به صادرات محصول به کشور های عربی، گفت: در این مدت، حدود 476 هزار تن فولاد به کشورهای عمان، امارات، اردن و مصر صادر شده است که ارزش این 476 هزار تن، مقداری حدود 200 میلیون دلار بوده است. این در حالی است که میزان صادرات کارخانه مبارکه در سالی که گذشت در مجموع 700 هزار تن بوده که مقداری از آن هم به کشور تایلند و چند کشور اروپایی صادر شده است. صادقی خاطر نشان کرد: باتوجه به افزایش تولیدات فولاد مبارکه و همچنین پرداخت بدهی ها و کاهش قیمت ها در مقابل افزایش صادرات، می توان پیش بینی کرد که آینده روشنی در انتظار این کارخانه است. این کارخانه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و همچنین شمال آفریقا شناخته شده است.

طبق آمار بدست آمده، در سال گذشته، فولاد، پس از نفت و گاز و پتروشیمی، بزرگترین کالای صادراتی ایران شناخته شده است. با توجه به هزینه های پایین تولید فولاد در ایران، محصولات فولادی کشورمان از لحاظ قیمتی مزیت بسیاری در بازارهای بین المللی دارد. اتحادیه اروپا ضمن اشاره به افزایش صادرات فولاد ایران به اروپا و عبور از مرز یک میلیون تن در سال، کارخانه فولاد مبارکه را به «اقدامات منحرف کننده تجارت» متهم کرده است. صادقی افزود: در حال حاضر نرخ محصولات فولادی در ایران کمتر از بازار های بین المللی است و این قیمت ها در ایران با کنترل های بسیاری اعلام می گردد تا بر مصرف کنندگان فشاری وارد نشود. طبق گقته مهدی کرباسیان، ایران در حال حاضر 16 میلیون تن فولاد در سال تولید می کند که این میزان 1 درصد از مجموع فولاد تولیدی در جهان است، و طبق پیش بینی های اتحادیه اروپا، ایران تا سال 2025 میلادی صادراتش را به 20 تا 25 میلیون تن می رساند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: